follow me? i'll follow u back.... :)

Ahad, 8 Februari 2009

~pUaSE~


Maksud PUASA adalah...
Membawa sifat ketaatan MALAIKAT dalam diri..

Yup, membawa sifat ketaatan MALAIKAT dalam diri..
Kerana itulah orang yang berpuasa tidak boleh makan dan minum macam malaikat yang tidak makan dan minum, dan juga, puasa ini bukan setakat tahan lapar dan dahaga sahaja, tapi gunakan seluruh anggota untuk taat perintah Allah macam malaikat, yang mana:


* Mata tak boleh tengok maksiat..
* Telinga tak boleh dengar maksiat..
* Mulut tak boleh cakap maksiat..
* Otak tak boleh fikir maksiat..
* Tangan tak boleh buat maksiat..
* Kaki tak boleh berjalan ke arah maksiat..
* hati tak boleh cinta maksiat..,



mesti pelik kan kenapa aku nk cte pasal pose lak skrg ni..
padahal pose lmbat lg..
hehe..
jeng3x..
sebab aku nk berp0se kejap..
berp0se dr meng'update' blog...
dah ketagih..
adoyai..
test dah byk..
lau kantoi, sape nk jawab?
aaa... lu pikir la sendirik..
so, kemungkinan besar,
aku akan menyepikan diri sebentar..
c u after test..

kucing ni bersedih cm aku sbb kene pose blogging.. huhu~



daa~

6 ulasan:

  1. hahaha... oit kamu... sye da jarang u[pdate monsterbaeks.blogspot.. jenguk2 la kamimana.blogspot yer.. hihi

    BalasPadam
  2. oooo.. yeke?? baekkk.. bakal ku kunjungi kamu~

    BalasPadam
  3. hai -s-l-i-..., haha baru perasan ko ye blog

    hehe

    BalasPadam
  4. huh... pose update blog jela erk... yg cite pasal malaikat 2... xde pape la erk... hmm... time pose jerk x bleh tgk maksiat erk?? time x pose buleh la tgk erk?? hmm...

    BalasPadam
  5. *to impian pelangi*

    cis.. cis.. dan cis lg..

    jgn ko smbung ayat tu..

    hahaha~

    BalasPadam
  6. * to kipas*

    hehe.. pasal malaikat tu pjg lg ctenye..

    lau rajin, bace la kt cn..

    http://keretamayat.blogspot.com/2006/09/apa-maksud-puasa.html

    BalasPadam

any comment?

Related Posts with Thumbnails