follow me? i'll follow u back.... :)

Selasa, 24 Februari 2009

jom masak spaghetti.. nyum2..

ni dayah.. rumet aku.. besday dia 17.2.87.. aku, ipah, ngan tini pun rancang nak sambut besdey dia pada jumaat lepas iaitu pd 21.2.09 sbb ari tu aku keluar.. leh la beli2 brg kan? kami nk masak spaghetti pas2 beli kek., nyum3.. best..

excitednyer la aku ni, aku beli prego (sos tomato) yg paling bsar skali.. haha.. ok la, nk ajar cmne nk masak ni..


bahan2 yg ckup simple :
1) prego (ikot ske ati la nk wat kuah byk mane)
2) spaghetti la.. (of course)
3) sosej
4) daging cincang
5) minyak
6) bawang
7) garam (oyeahh..)

cara masak yg simple :
1) rendam spaghetti tu dalam periuk smpai lembut (on-kan suis periuk tu dulu, cpat sket lembut)
2) tumis bawang ( smpai berbau satu bilik, biar felo alert yg korg ngah masak)
3) masukkan dging cincang (smpai masak)
4) masukkan sosej (or yg sekaum ngannye)
5) masukkan prego
6) rase, ckup rase x.. kalau x, tmbah la garam or gule yg mane besenye x payah la..
7) ajak jiran tetangga sbb dah leh mkn dah

cam bese la.. ckp saje x ckup.. meh aku tunjuk cmne rope spaghetti yg best tu.. pizza pun leh bankrap.. tol x mas?? hahaa~




6) kek express tok dayah..


surprise besday ini telah dispoilkan oleh tini.. cis, cis dan cis lg.. haha~ poyo jek kami sorok kek kat bilik mas, rupe2nye dayah dah tau.. wawawawaaaa...

ok, sekian!

renung2kan dan selamat mencube... ngeee~

2 ulasan:

  1. waaaaaa...
    sdap nya...
    mau skit...
    lpar la plak tetiba...
    huhuhu...

    BalasPadam
  2. senang jek.. ko beli bahan2 dia, ko masak jek ikot cre aku ajar tu, last skali, ko ajak kami stu bilik menjamu.. best3!!

    BalasPadam

any comment?

Related Posts with Thumbnails