follow me? i'll follow u back.... :)

Sabtu, 27 Jun 2009

- award -


sme gak cam org yg bagi mende alah ni, aku pun first tyme dpt.. aku x tau amende ni sbnrnye.. cume, ak rase nk p0st sumtin'..

ok.. soklan pertama

::Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini::

1) budak pandai + rajen
2) bajek cute :P
3) kaki dangdut wayang
4) kaki shoppin
5) anak tunggal.. cm besh jek.. haha~

soklan seterusnye??

::Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya::

1) people called me emma, yus, atie, yusma etc
2) mungkin x akan menjual topup utk sem depan.. sbb maleh..
3) bakal mendapat lesen P x lame lg.. doakan ak k!
4) kerja kt kolej kediaman selama 2 bulan n mungkin akan lanjutkan lg sbulan
5) single but not available
6) ske gelak.. n slalu tegur ble gelak.. salah ke????
7) x tahan panas..
8) ske sgt dgr lagu.. plus melalak kengkadang
9) ske beli kasut, sandal, selipar n yg sekutu dengannyer..
10) skekan kucing, teddy bears, accesories...

last skali......

::Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka::


kak syah : akak kt opis kk3.. baek.. sore sedap.. tp, dia ckp... "MASAK??? mane ak reti.. " hahaha~

ikhtiar : ske sgt merajok kalo ak lambat reply.. lex ar weyh..

ara : aku pakse dia jdik follower ak.. huhu..

aine : tunang org dah ni.. huhu..

bad : missing in action.. x approve a pun lg kt facebo0k..

nik : perasan baek!!! :P haha~

pika : kecikkk jek.. addicted sgt ngan cte korea dia tuh

pipah : addicted ngan TYPING MANIA

filzah : rajen berkebun secara on9... siap la ko.. aku taruk racun kt makanan anjing ko!

lina : budak pandai nih!


hmm.. tu je la kot.. aku dah lenguh tangan dah menaip nih.. huhu~


p/s : aku dan divider...

Sabtu, 20 Jun 2009

- what a girl wants -

miss my dad suddenly


watched this muvie last night.. dunno what to do.. keep waiting for any msg if any of the "adik2" left the keys again.. aigoo..

oopss.. forgot to tell.. KK3 is used to placed 'bout 1000 students n staffs for sumthing that might sounded like "Pertandingan Kawad Antarabangsa" remind yourself that i did said MIGHT..

what a girl wants? i'm a girl.. so, what i want?? i would answer EVERYTHING of course.. but, can i? hmm.. clearly, still lost.. do not know what am i searching for in this life.. n, it perfectly matches with don't even know what to find!.. am i living a go0d life till now? even myself can't answer that.. becoming 22 this year, yet, not having any dreams to fulfill..

weird.. i failed to plan.. which means i planned to fail?? enough of this crap.. maybe i'm just tired of all the "Adik2s" problem..

still, can't wait for the new semester to began.. when finally 1 can get rid of Zairie from my face.. haha.. sorry Zairie.. seriously, it's a joke....

i've woke up Tini.. maybe, because of the light.. almost 4 am already.. i slept for quit along time after the Maghrib prayer.. maybe, that the reason for keeping me awake till now..

is it 8 or 8.30 tomorrow?? failed to recall.. better guess for an 8 or else Lan will showed up in front of the do0r in case i had to open the office tomorrow.. btw, tomorrow's SATURDAY!!.. yepp.. i had to work.. yeah.. laugh.. laugh all the way u wanted... i got to get some sleep now..


thinkin' of d future.. really? am i? X(


p/s : will alarm helps me tomorrow??

Rabu, 17 Jun 2009

- lari.sorok.diam -

yer..

itu lah yg aku ngah wat skrg..

x tau nk wat keputusan??

diam jek.. lari dr mmbuat keputusan.. sorok...

*pasrah*



p/s : terkenang sambal sotong!

Ahad, 14 Jun 2009

- hipotesis -

ingat x waktu sekolah rendah dulu, mase blajar sains, kte kene wat hipotesis...

cth :

1) semakin pjg tali ladung, semakin lama temph ayunan @

2) semakin berat ladung, semakin pendek tempoh ayunan..

ari ni, mase g jog, aku dah wat satu hipotesis...

semakin besar digit itu, semakin pendek jarak perjalanan, semakin rendah kelajuan n semakin tinggi tahap kemalasan ak..


p/s : aku tensen bangat nih!

Sabtu, 13 Jun 2009

- cinta & perkahwinan -

aku copy jek mende alah ni... tok remind diri sendiri.. hmm.. ntah la...

Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya…

pelajar: guru, apakah erti cinta..? bagaimanakah saya boleh mendapatkannya…?

guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana. berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta.

pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong.

guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun…?

pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya lihat tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun akhirnya.

gurunya menjawab: ye, itu lah cinta…

dihari lainnya pula pelajar tersebut bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan…?

guru: ada hutan yang subur didepan sana. berjalanlah kamu. tapi janganlah kamu sesekali mengundur kebelakang. tebanglah sepohon pokok saja. dan tebanglah jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah yang paling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah menemukan apa itu perkahwinan.

pelajar tersebut pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang semula dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut tidaklah berapa segar, cantik dan tinggi pada pandangan guru tersebut.

maka gurunya pun bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini….?

pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan pengalaman ku sebelum ini, aku hanya berjalan separuh daripada hutan tersebut dan aku takut akan kembali dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan menebang pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan saya ianya adalah pohon yang terbaik buat saya. saya tidak mahu kehilangannya atau menyesal kerana tidak memilihnya…

maka guru itu menjawab: itulah perkahwinan…….

Jumaat, 12 Jun 2009

- j.a.r.a.k -

the agony of distance.


x ske..
siyes x ske..
ble kene berpisah..
ble kene berjauhan...
wat aku rindu jek..
oh mak..
oh bapak..

jarak??
wat ak ilang kepercayaan..
kusut.. serabut..
ak x rse, ak utk ko..
ssah untuk kte bersame..

jarak...
wat ak letih...
siyes letih......
penat...
lelah...
semput..
tercungap2...


p/s : ak ngah mabuk air coklat~ nenoneno....

Rabu, 10 Jun 2009

PSM???

ape tuh??

P - perkara
S - sangat
M - membosankan@memenatkan@memeningkan@menyeronokkan@me... @me...@me...

korg pilih la sendirik.. aku pun x tau nk kate pe..

nk start cmne ea?? apsal x tau pape ni.. hampeh tol la ko ni emma...

adoyaaaii...

teringat mase interbiu tok keje Kolej KEdiaman ari tu...

"nape nk keje?"

"nk duwet pok3t n wat PSM"

kelakar jek ble pikir2 balik.. dah sebulan dah cuti berlalu... habuk pun tarak lg...

hehehe....

yela2... ak try la crik sumthin' mlm ni k..

adios amigos~


p/s : sile jgn caye sgt azam ak ni......

Selasa, 9 Jun 2009

- kalau lah... -


aku dalam opis ni.. jawab tag ustazkodimero.. btol ke x ak eja name dia ni.. xpe la.. halal la yer ustaz.. huhu...so, ni la soklan2 nyer..

1. If you can be an animal, what will u be?

- jadi baby tiger leh x?? tp, nk jadik baby jek la.. x mo jadik harimau besar.. dah x chomey dah la... :P


2. If you robbed a bank, what do you want to do with the money?

- nk wat umrah ngan haji.. huhu.. cam x valid jek~


3. If you can teleport yourself anywhere in the world, where do you want to be? why?

- hawaii kot.. dr kecik teringin nk g sne.. nape??? aku pun x sure nape...

4. If you know that you are dying, what is the last meal that you want? why?

- cam senget jek ak ni lau nk makn bende bukan2 sblom mati.. crik amal lebih sket la dulu...

5. If you can only kill one person in this world, who is the person? why?
- ntah la.. x pernah terpikir, n, ble pikir2, x tau gak sape nk di bunuh...

6. If you can choose either to have more than 24 hours a day or can live more than 100 years, what is your choice? why?
-more than 24 hours a day kot... tp, opis hour ttp same kan?? hehe.. leh dpt mase tido lebey....


7. If you can date celebrities, who is that person? why?

- aigoo~ nape la ak xde jawapan tok soklan ni................ *blur*


8. If you can only have 1 thing in this world, what should that be? Why?
- cincin ajaib, x pun teko ajaib.. sume leh mntak kan??

9. If you have the opportunity to tag 7 of your friends, who are they? why?


sbb?? sbb mereka sume ade blog.. so, kene la jawab tag ni... huhu...


p/s : sape2 rse bosan n nk wat tag ni, sile la.. jgn segan silu k...



Isnin, 8 Jun 2009

- d.a.k c.h.o.m.e.y -



ni anak sepupu aku.. (abaikan akak aku tu)

hidayah name dia..

cute kan...

akak aku suke sgt dia...

ak pun tumpang ske...

hahaha.. leh ke gitu?


p/s : hentam saje la labu....

- p.u.r.s.e o.h p.u.r.s.e -

al-kisah pulang ke kampung minggu lepas...........................

ye.. minggu lepas, aku blik kg.. sbb ade sedara kawen... sape sedara tu, haa... yg itu ak x tau.. ak balik sbb aku rindu kt famili ak la.. especially bonda terchenta.. ngeeee~ ak tumpang abg aku, sbb dia nk anta kereta org beli.. x sabo gle mase dok dlm kete tuh.. huhu..

naek kete --> jumpe mak & abah kt temerloh nk gerak same2 --> ke kenduri, mkn2 --> balik...

cte pun bermule.. mase balik, kami singgah kt restoren, sbb nk kenenkan abg ak ngan sorg akk sabah ni.. kak hasnah... dia nk kt abg ak, tp, abg aku ni cam nk, x nk jek.. mak ak siap kuarkan statement brani mati lg tuh.. dia kate "nk kate pondan, xde gaye cm pondan pun" hahaha.. gelak besar ak dalam Avanza sepupu ak.. kami pun tggalkan dorg n merayap kt pasar bawah jambatan Kg Bintang..

mase nk g amik abg aku, aku letak purse kesayangan aku atas bumper kete.. maklumlah, tgn penuh ngan makanan.. ekeke.. keropok jek pun.. pastu, ngan slamber jek, ak tggal beliau kt atas tu n teruskan perjalanan.. naek kete, siap melalak2 lg nyanyi lagu.. abg psg mp4 ak kt kete dia, mesti lah aku layanzzz..

kami berhenti kt 1 simpang, nk tggu kete lg 1.. mase tu, ak ingat nk beli air.. sbb dahaga sgt.. carik punye carik x jumpe.. adoyaaaiii.. PURSE KEKMA!! cmne ni mak..... mak ak dah kelam kabut... aku pun serabut... nk nangis ade, nk marah pun ade.. tbe2 ak rase aku terjerit
(ckp ngan nada tinggi sket dr bese).. x sengaja.. siyes.. ak ckp "nak crik, crik jek la.. patah la balik".. ak tergamam.. ak takut.. mcm2 ada dlm purse tuhh... wawawawa~

mase kami patah balik tuh, sumer diam jek.. x kuarkan sepatah haram perkataan pun.. aku sibuk tinjau kiri kanan jln, kot2 la jumpe.. hampe.. siap bernazar lg.. sbb mende cam mmg besenye xde harapan dah... kan3?? nk nangeh pun ade mase tuh... siyess...

smpai kt restoren tu, sume dak2 yg keje kt ctu pndg kt kami.. ak rse cam dorg tau sesuatu jekk... kami berhenti, ramai yg masuk balik kedai... sedeyy.. tp, ak kuatkan jugak lngkah kaki ni.. "mak, mak tnykan la dorg ea.. kot2 dorg tau" kate aku ngan nada x bermaya.. mak ak g tny dak pmpn kt ctu.. dorg siap tny name penuh ak.. lantak aaa.. ak x pikir pape dah mase tu.. ak bagi jek n0 ak ngan harapan dorg jumpe purse ak walaupun tanpa duwet dah..

pas tinjau2 kt ctu, xde.. hampa.. ak ngan mak tggu dalam kete... tbe2 dak pmpn tu dtg.... dia kate dah jumpe dah.. kt kedai no 9.. bergegas ak g kt ctu.... ade dak laki pulangkan balik purse ak tuh.. dia kte tauke dia yg jumpe.. mase tu, lega gle la aku.. sbb mmg x sngke la bleh jumpe balik.. siap kene perli lg tu.. "lau nk tggal purse tuh, tggal la no tepon skali.. senang nk contact balik... ni, x.. tepon U, pun U dah tutup.." aku tergelak kecil.. mmg la U tutup.. dah maghrib dah ni.. hmm.. mcm mane la ak nk balas balik dorg tuhh..

peristiwa cmni bukan first time jadik.. hehe.. bukan x beringat... dah jadik jugak.. nk wat cmne.. huhu.. yela2.. pasni, ak hati2 lg k..


ni la purse sengal tuh.. hahaha :P



p/s : td edit blog org, rase nk renew jek layout sendiri......

Related Posts with Thumbnails