follow me? i'll follow u back.... :)

Isnin, 8 Jun 2009

- p.u.r.s.e o.h p.u.r.s.e -

al-kisah pulang ke kampung minggu lepas...........................

ye.. minggu lepas, aku blik kg.. sbb ade sedara kawen... sape sedara tu, haa... yg itu ak x tau.. ak balik sbb aku rindu kt famili ak la.. especially bonda terchenta.. ngeeee~ ak tumpang abg aku, sbb dia nk anta kereta org beli.. x sabo gle mase dok dlm kete tuh.. huhu..

naek kete --> jumpe mak & abah kt temerloh nk gerak same2 --> ke kenduri, mkn2 --> balik...

cte pun bermule.. mase balik, kami singgah kt restoren, sbb nk kenenkan abg ak ngan sorg akk sabah ni.. kak hasnah... dia nk kt abg ak, tp, abg aku ni cam nk, x nk jek.. mak ak siap kuarkan statement brani mati lg tuh.. dia kate "nk kate pondan, xde gaye cm pondan pun" hahaha.. gelak besar ak dalam Avanza sepupu ak.. kami pun tggalkan dorg n merayap kt pasar bawah jambatan Kg Bintang..

mase nk g amik abg aku, aku letak purse kesayangan aku atas bumper kete.. maklumlah, tgn penuh ngan makanan.. ekeke.. keropok jek pun.. pastu, ngan slamber jek, ak tggal beliau kt atas tu n teruskan perjalanan.. naek kete, siap melalak2 lg nyanyi lagu.. abg psg mp4 ak kt kete dia, mesti lah aku layanzzz..

kami berhenti kt 1 simpang, nk tggu kete lg 1.. mase tu, ak ingat nk beli air.. sbb dahaga sgt.. carik punye carik x jumpe.. adoyaaaiii.. PURSE KEKMA!! cmne ni mak..... mak ak dah kelam kabut... aku pun serabut... nk nangis ade, nk marah pun ade.. tbe2 ak rase aku terjerit
(ckp ngan nada tinggi sket dr bese).. x sengaja.. siyes.. ak ckp "nak crik, crik jek la.. patah la balik".. ak tergamam.. ak takut.. mcm2 ada dlm purse tuhh... wawawawa~

mase kami patah balik tuh, sumer diam jek.. x kuarkan sepatah haram perkataan pun.. aku sibuk tinjau kiri kanan jln, kot2 la jumpe.. hampe.. siap bernazar lg.. sbb mende cam mmg besenye xde harapan dah... kan3?? nk nangeh pun ade mase tuh... siyess...

smpai kt restoren tu, sume dak2 yg keje kt ctu pndg kt kami.. ak rse cam dorg tau sesuatu jekk... kami berhenti, ramai yg masuk balik kedai... sedeyy.. tp, ak kuatkan jugak lngkah kaki ni.. "mak, mak tnykan la dorg ea.. kot2 dorg tau" kate aku ngan nada x bermaya.. mak ak g tny dak pmpn kt ctu.. dorg siap tny name penuh ak.. lantak aaa.. ak x pikir pape dah mase tu.. ak bagi jek n0 ak ngan harapan dorg jumpe purse ak walaupun tanpa duwet dah..

pas tinjau2 kt ctu, xde.. hampa.. ak ngan mak tggu dalam kete... tbe2 dak pmpn tu dtg.... dia kate dah jumpe dah.. kt kedai no 9.. bergegas ak g kt ctu.... ade dak laki pulangkan balik purse ak tuh.. dia kte tauke dia yg jumpe.. mase tu, lega gle la aku.. sbb mmg x sngke la bleh jumpe balik.. siap kene perli lg tu.. "lau nk tggal purse tuh, tggal la no tepon skali.. senang nk contact balik... ni, x.. tepon U, pun U dah tutup.." aku tergelak kecil.. mmg la U tutup.. dah maghrib dah ni.. hmm.. mcm mane la ak nk balas balik dorg tuhh..

peristiwa cmni bukan first time jadik.. hehe.. bukan x beringat... dah jadik jugak.. nk wat cmne.. huhu.. yela2.. pasni, ak hati2 lg k..


ni la purse sengal tuh.. hahaha :P



p/s : td edit blog org, rase nk renew jek layout sendiri......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

any comment?

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails