follow me? i'll follow u back.... :)

Sabtu, 17 Januari 2009

MemBUang DUit.. eRk~

Ni post aku kedua tok mlm ni.. aku sje je post yg laen sbb nk cte pasal mende laen lak.. ni cte ptg jumaat tu lak.. aku, mas, tini ngan ipah g kuar bandar.. aku nyer idea la ni.. sbbnye aku nk bukak akaun maybank.. gedik kan.. hahaha.. ntah la.. aku rse cm penting jek nk kene wat..

so, kami pun bertolak la kol 2 ptg tu.. sblom tu aku kuar la duit dulu.. kalau x, cmne nk wat modal berbelanja.. hehe.. smpai kt kuantan, aku surh mas drop je aku kt maybank tu sbb dorg nk g kedai pc blakang mega.. kre leh la jimat mse sket.. selepas lebih kurg sejam, maka siap la akaun aku.. yg x bestnye, maybank ni suruh aku masukkan duit 100 sebulan.. haha.. parak.. aku pun wat2 la setuju jek.. lantak la.. pe nk jd, jd la.. lau aku de duit lebih, aku msukkan, kalau x, tgguh je la dulu.. hehe..

pas dak2 ni settle membeli tiket untuk sape2 ntah, dorg pun pick me up n ktorg p KP lak.. misi aku mencari hp baru.. ahaks.. so, aku ngan mas, tini ngan ipah.. ktorg p separate ways.. bak kate mas "PERMUDAH CARA". so, p tgkat 1, pusing2, x jumpe gak yg berknan. naek tgkat 2 lak.. akhirnye, aku terpedaya gak ngan pujuk rayu mas untuk amik NOKIA 5610.. tp, pas diskusi ngan tuan punye kedai, aku rse x sedap ati.. aku pun ajak mas blah.. aku rse, mesti org kt kedai tu tensen ngan aku.. hahaha.. kami turun balik tggkat 1 tok survey harga hp berkenaan.. nk kelakar nye de dak kt kedai tu slah bg harga kt ktorg.. ktorg punye la excited sblom tu, x jd nk beli kt ctu.. tp, dorg klakar la.. mntak maaf pun bersungguh2..



next kedai bg offer 740, pstu ktorg kte sme je ngan kdai sblom ni.. kedai depan lak, ble mas gtau bajek hp tggi, dia sbuk la nk bincang2.. NI LA LUMRAH DUNIA,LAU ADE DUIT, SUME LAYAN BAEK2.. KALAU X, LAYAN LEBIH KURG JE.. TOL X? aku yg menyampah tgok perangai cmtu pegi la kedai td n aku pun gtau la aku nk beli.. aku tolak hp lame n dpt la aku dgn harga 700.. mas yg pandai tawar menawar mntak la casing ngan dia.. kalau aku yg beli, konpem aku akan dpt ape yg dlam box je.. hehe..)





dpt je hp, aku pun g la solat asar. pastu tnggu tini shopping barang dapur.. (dia kene stay raye cina.. huhu.. sian kan..). next destination, ECM. pas parking, melangakah ke eskelator kt carpark, tbe2.. jeng3.. aku ternampak muke2 yg aku kenal.. Megat, Man, ngan Omar.. haha.. leh plak jumpe ctu..


smpai2 trus menuju JOHNNy's.. sbbnye, kami sume dah lapar sgt.. order steamboat, nasi etc.. etc.. penuh gak la meja 4 org tu.. mas wat keychain tok ank buah dia n aku survey hadiah (last2 lupe gak nk beli). pas mkn, solat maghrib.. pastu, aku ngan mas, p crik sandal ngan perfume, tini ngan pah g kfc.. sggah body shop, aim yg laen, beli yg laen.. ITULAH PENGARUHNYE PROMOTER BERTAULIAH.. pastu, carik sandal.. masuk VINCCI, x jumpe, masuk NOSE, x jumpe gak.. blik smule p VINCCI, hentam jek slipar mane2.. yg kler pink xde saiz, amik je la yg coklet.. eh.. de rahsia ni.. mse tggu org tu amik sandal aku, aku try sandal yg kt 50% tu, tbe2 tercabut lak manik dia.. aku pun wat dunno je.. haha.. bukan salah aku.. slipar tu yg x berkualiti.. ekekeke..



kejar mase nyer pasal, kami pun bergegas pulang dalm kol 8.45.. sbb tuan punye kete nk gune kete lak.. aku ngan mas siap sesat lg kt mane ntah otw p carpark.. smpai2 kt bilik.. letih gle.. tp, seronok gak la.. mandi, solat, tdo... huhuhu..

ni la muke2 org yg kuar jumaat ari tu menaiki kete kancil ijo plat number TX ****.. haha.. aku pun x ingat..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

any comment?

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails