follow me? i'll follow u back.... :)

Rabu, 30 Mei 2012

- Hardcore Diet -


DIET HARDCORE


Salam.. haha.. takut x bace tajuk entry kali nih.. hehe..

Dah masuk 13 hari dah ak diet + puase.. resultnye sgt menggembirakan aku.. kali terakhir ak timbang, total weight loss ak 4.6kg dalam mase 12 hari.. kauuuu hadoooo..? Mase tu Allah jek la tahu camne perasaan aku.. X tipu bile ak kate, bile ak nmpak jek angka2 yg memberangsangkan itu, ak tadah tangan dan ucap "SYUKUR ALHAMDULILLAH"

Ak dah lame x diet sbnrnye.. Sbb tiap kali diet, mesti failed. Ak pernah cube produk2 yg mahal2.. berkesan. Tp, kesannye sgt perlahan dibandingkan dengan diet yg ak amalkan sekarang. Ak rase ak x mampu kot nk kuarkan amount yg  sebegitu besar semata2 nk turunkan berat badan.. huhu.. Sp, ak stopped la after 2 months.

Awal bulan lepas, mase dok lepak2 kat kampung halaman, ak belek2 kalender yg ade kt umah.. sbab nk tgok cuti.. nk amek cuti tok bulan Ramadhan. nak sambut Ramadhan kt kmpung halaman la konon2nya.. :) Dok belek2 tu, ak terperasan yg rejab tol2 dah dekat. N, ak amike keputusan untuk berpuasa di bulan rejab. masih terbayang2 lg, wajah bonda yg dah 2 tahun meninggalkan kami.. Waktu ak maseh di bangku persekolahan, ak dan ibu sering berlumba2 untuk mengerjakan ibadah puasa di bulan Rejab. Ibuku seorang yg sangat rajin berpuasa pada hari2 yg disuntkan (moga2 dapat membantu perjalanannya di sana.. Aminnn).. Jadi, untuk tahun ini, ak ingin meneruskan ajarannya untuk berpuasa di bulan rejab ini.. Walaupun sekarang, ak dah tiada lg teman untuk berlumba2.. (ooohh, how i missed her!)

Hari ni hari ke14 dah.. Hari paling minimum untuk lihat progress diet ak cmne. So far ak sangat berpuas hati..! Tp, yang x bestnye bile kite jek rasakan perubahan tu, tp, tiada yg laen yg perasan.. Sob3.. Yg paling x best, bile ak ceritakan perihal diet ak nih pada org laen, sedap2 jek dia condemn! Sumpah ak x suke org yg macam tu.. Nape ntah dia nk dengki sgt ngan aku.. Hmmmm.. Macam2 kan.

Oh ye! Skrg nih ak rajen pakai corset.. So, sume baju lame2, seluar lame2, semua boleh pakai.. dulu, ak ak ade tshirt yg ak chumel sgt (pada aku la..), ak beli walaupun ak tau tshirt tu agak kecik tok ak.. tp, pas diet n pakai corset, ak bleh pakai.. Yahooo..


dah la..t, ak continue lg... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

any comment?

Related Posts with Thumbnails