follow me? i'll follow u back.... :)

Khamis, 24 Mei 2012

OBSES #1 : RAMBUT

Salam. Hi sume... (cam ramai lak readers aku.. hoho..)

Hari ni ak pose lg. alhamdulillah.. senang biasakan diri tok Ramadhan nnti kan.. hehe.. :P

Kali ni ak nk citer pasal obsesi2 aku.. Obses ak terhadap bende adalah banyak.. Ni adelah salah satu la.. bukan obesiti.. obesiti tu bahaya!! sbb tu ak pun dalam usaha nk turunkan berat badan lg nih! (tu yg puase tu.. btw, ak ade bace diet yg terbaik ialah berpuasa...:D ). pas sahur pg td.. (thanks kepada akak ak yg telah berjaya mengejutkan aku), ak dok la maen2 rambut, pintal2 (ala2 prmpn gedik.. ) sikat2... ak terpikir nak updet blog pasal rambut..

Aku ni nk kate cerewet sgt tuh.. mungkin tak la.. tp, syesly, ak sgt sygggg rambut.. dah beratus2 kot habes tok rambut.. huhu.. Syampu yg ak pakai skarang Sunsilk. 3 jenis.. Silver untuk rambut lurus dan lembut, Hijau untuk dandruff (seswai untuk prmpn bertudung katenye.. ), Pink utk rmbut terurus.. :).. Paling kerap ak pakai yg warna silver. Yang laen2 stock ade. cume gune bile perlu. kadang2 ade rase gatal kepala, barulah pakai yg warna hijau.. OK.. Syampu aku bukanlah syampu yg mahal2 yg cm org laen gune.. Cam Loreal dsb. Tp, ak selesa. Bukannye ak x pernah cube syampoo laen, ade jek.. Aku penah pakai rejoice sbb terpengaruh ngan Iklan Ana rejoice tuh. tp, x menjadi. Kasar rambut ak di buatnye. Dan beberapa syampu yg laen..

Setiap bulan, wajib skali ak p cuci rambut.. Mmg la hari2 ak cuci rambut sndiri.. Tp, cuci kt saloon slalu wat kepala cam lg ringan, rambut lg lurus.. Satu perasaan yg sgt best lah! Leh wat ak terlena kot!!

Ak suke sgt tgok kartun Rapunzel.. Nak2 lg yg baru2 ni  coz kartun dia sgt2 comel kot! Aku ske rambut dia panjang.. N, ak pernah bercita2 nk simpan rambut pjg2 cmtuh.. hahaha.. tp, skrg x la.. Gile hape nk simpan rambut pjg cmtu..Susah nk diuruskan nnti! Mase kecik2 dulu, mak ak x kasik ak simpan rambut pjg2.. Asal panjang sket jek, dia potong.. Asal pjg jek dia potong.. Naseb la.. Redha jek la.. Huhu.. Sekarang, xpe dah.. :)


Ok lah.. Ak rase smpai cn jek la kot cite pasal rambut.. haha.. sok luse aku cte pasal obses yg laen pulak.. :p


p/s : sekadar gmbar hiasan.. Minat ngan rambut yg tgah2.. Tp, x akan buat macam tu! :)



p/s/s ; ade sorg mamat tuh.. dok lepak2 ngan dia, dia kate dia suke maen2 rambut anak buah dia. ikatkan. tocangkan. sikatkan. Sumpah mase tu rase nk bukak tudung n suruh dia sikatkan.. haha.. tp, ak x buat la... rase jek. nk cri laki yg cmtu leh? :D *thinking out loud*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

any comment?

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails